Pages

Search This Blog

Thursday, November 3, 2011

priPrinter Professional 4.0.1.1238 Final Multilingual + Patch | Printer Optimalization

(INDONESIAN)
priPrinter (3.34 MB) adalah sebuah printer driver yang akan membuat sobat bisa memanipulasi / membuat kreasi printer output sebelum diprint. priPrinter akan ter-install dan ditempatkan sama seperti driver printer yang lainnya. Setelah mengeprint, akan secara otomatis menampakkan print preview dimana sobat bisa melihat printing sobat, mengubah layout, menempatkan kembali halaman, memotongnya dan masih banyak lagi. Setelah itu, sobat bisa menge-print-nya ke printer atau menyimpan dokumen untuk penggunaan di waktu yang akan dating. Dengan priPrinter, sobat akan selalu yakin akan hasil print out sobat natinya karrena sobat bisa mengukur apa saja yang ada di kertas dokumen, menentukan ukuran (margin) kertas dan layout halaman dokumen. Sobat sudah tidak perlu mengulang-ulang dalam mengeprint hanya disebabkan kesalahan dalam mengatur layout, ukuran kertas, atau kesalahan yang lain. Sehingga priPrinter akan selalu bisa memenuhi keinginan sobat dalam mendapatkan hasil print out yang sempurna.

Dengan kata lain, priPrinter Professional akan mampu mengoptimalkan hasil print berbagai dokumen sobat. Ini karena selama ini, sebelum memakai software driver ini, kadang-kadang timbul masalah ketika kita print dokumen. Hasilnya kadang tidak sesuai dengan yang kita lihat di print preview, entah itu page setup dan beberapa settingan lainnya. Untuk mengurangi masalah-masalah seperti itu, gunakan priPrinter sebelum menge-print dokumen (ini semacam printer virtual yang sangat bermanfaat).

Screenshot-01: priPrinter driver in idle status on my computer before printing
(ENGLISH)
priPrinter (3.34 MB) is a printer driver that allows you to manipulate printer output before it is printed. priPrinter is installed and selected in the same way as other printer drivers. After printing it automatically displays print preview where you can preview your printings, change layout, reposition pages, crop them and many more. After that you print it to the real printer or save your document for later using. With priPrinter you always will be sure how your printings will look. You may measure items on the paper, define margins and pages layout. There is no need to print again and again trying to achieve desired placement.

Features:
» Provides every feature you need to make your print easy and simple.
» Preview your printing in many ways. Explore content of your jobs.
» Print to images. You may save your prints to various image formats.
» Booklet and posters.
» Duplex printing.
» Measurements.
» Print themes
» Loupe tool.
» Margins and gutters. Change margins and gutters with mouse click and drag.
» Crop and Cut. Remove blank space and redundant information.
» Undo/Redo
» Small and fast.
» Save jobs to file.
» Tray control

Operating System: Win XP/2000/Vista/Win 7
Language: Multilingual 

Screenshot-02: The Interface of priPrinter Professional 4.0.1.1238 Final Multilingual
For you who are interested in this driver software, please download the file from the following Download Link and get its FULL VERSION.
(Pswd:leechengsui.blogspot.com)

Don’t forget to firstly read its INSTALLATION GUIDE in the README.TXT file before doing installation.

NICE TRYING AND DON’T FORGET TO LEAVE A COMMENT.
HAVE A NICE DAY!

0 comments:

Total Pageviews